piątek, 27 września 2013

Jesienny wianek


Już jesień
rodzi się w moich oczach .
Króluje
przez kilka miesięcy
i odchodzi
JESTEM JAK JESIEŃ
złota ,
szczera
ciepła
zimna .
KOCHAM JESIEŃ
Kiedyś przysypie mnie
liśćmi
JESTEM JESIENIĄ...
Widzę , że przemijam


Maria Jasnorzewska Pawlikowska





Prawie na wszystkich blogach królują teraz wianki...piękne, kolorowe, jesienne...
nie mogło zabraknąć i na moim:)


kasztany, jarzębina, żołędzie, szyszki, liście....wypełniały po brzegi moje kieszenie kurtki gdy wracałam do domu ze spacerów po parku i lesie






Spróbuj pokochać jesień
z niesamowitymi urokami
Spójrz ile piękna niesie
obdarzając cię nowymi dniami.

Kolorowo jak wiosną
barwne liście ostatki zieleni
Dadzą chwilę radosną
twą szarość życia mogą odmienić.

Tadeusz Karasiewicz





Jak nie kochać jesieni, jej babiego lata,
Liści niesionych wiatrem, w rytm deszczu tańczących.
Ptaków, co przed podróżą na drzewach usiadły,
Czekając na swych braci, za morze lecących.

Jak nie kochać jesieni, jej barw purpurowych,
Szarych, żółtych, czerwonych, srebrnych, szczerozłotych.
Gdy białą mgłą otuli zachodzący księżyc,
Kojąc w twym słabym sercu, codzienne zgryzoty.

Jak nie kochać jesieni, smutnej, zatroskanej,
Pełnej tęsknoty za tym, co już nie powróci.
Chryzantemy pobieli, dla tych, których nie ma.
Szronem łąki maluje, ukoi, zasmuci.

Jak nie kochać jesieni, siostry listopada,
Tego, co królowanie blaskiem świec rozpocznie.
I w swoim majestacie uczy nas pokory.
Bez słowa na cmentarze wzywa nas corocznie.

Tadeusz Wywrocki




Dziś wybrałam moje ulubione wiersze o jesieni....
jest to dla mnie najpiękniejsza poru w roku, która mogłaby trwać i trwać i trwać....

39 komentarzy:

  1. Wianek jest czarowny! Wyobrażam sobie Panią Jesień strojna w taki właśnie wianek.Wykonałaś go obłędnie! I zdjęcia mnie zachwycają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest przepiękny, cudownie kolorowy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny! Masz rację wszędzie królują ... ja też nie mogłam się oprzeć temu szałowi wiankowemu ... i właśnie go robię ;)
    bzi:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak nie łubie jesieni , to twój wianek mi się podoba , jasienia lubię tylko kasztany ,,,

    OdpowiedzUsuń
  5. Wianek przecudnej urody, pięknie to wszystko skomponowałaś!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne wiersze:) Jesienny wianek prześliczny:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu, piękniejszego wianka chyba nie mogłabyś zrobić! Ilość, różnorodność jesiennych darów, a do tego fantastyczne wykonanie onieśmielają! I jeszcze genialne strofy o jesieni.... Ech, rozmarzyłam się:)
    Dobrego jesiennego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  8. och... jesień...
    Piękny wianek, kwintesencja jesieni:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny i taki bogaty w dary Pani Jesieni:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna ta twoja jesień... Ale ja i tak wolę wiosnę.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sliczny wianek! kocham jesien - to dla mnie najpiekniejsza pora roku! Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wianek rewelacyjny - miło się czytało i wspaniale oglądało Twojego jesiennego posta, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ piękny wianek:))na moim blogu jeszcze nie ma ,,bo leży nie gotowy na parapecie,tzn leżą półprodukty:)))tak nostalgicznie z tymi wierszami się zrobiło:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny jesienny post,piekne wiersze, piekny wianek....

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne skarby jesieni splecione w wianek.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest piękny! Wróciłam dzisiaj ze spaceru z kieszeniami pełnymi kasztanów, czekam aż inne dobra wyschną do wianka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny wianek !!! i cudne wiersze:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękny jest ten wianek...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo zgrabny wianuszek stworzyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  20. I jak tu nie kochac jesieni?:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ależ oczywiście,że nie mogło zabraknąć Twojego wianka!jest naturalny,piękny i absolutnie jesienny.Dzięki tym pięknym rymom,które przytoczyłaś zatęskniłam do poezji-pora sięgnąć do biblioteczki:)

    OdpowiedzUsuń
  22. wianeczek przecudny pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja tez kocham jesień, a Twój wianek łączy to co w niej najpiekniejsze. Jest sliczny! Żałuję, że mieszkam wśród sosen, bo kolorowe liście to niestety tylko dodatek do naszego lasu a nie wspomnę o kasztanach..:) Jednak dzisiaj udało mi się "upolować" na spacerze trojhę pieknych czerwonych liści klonu akurat na jesienny bukiet!:) Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Rozmarzyłam sie czytając wiersze i spoglądając na wianek, który jest przepiękny z resztą.. taka jesień kocham tylko szkoda, że u mnie akurat leje...

    OdpowiedzUsuń
  25. Mózg w poprzek staje! Coś nieprawdopodobnego!

    OdpowiedzUsuń
  26. wspaniały post, nie dość, że wspaniale się go czyta to jeszcze wyśmienicie ogląda! Jestes autorka jednego z najpiękniejszych wianków jakie kiedykolwiek widziałam!

    OdpowiedzUsuń
  27. och jaaki piękny!!!

    Kochana poczułam prawdziwą jesień patrzac na te kolory!!wspaniale!!trud pracy się opłacił - efekt iście cudowny:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak cudnie zrobiłaś i napisałaś....Super....Całuski pa...

    OdpowiedzUsuń
  29. Zebrałaś wszystko co najpiękniejsze w jesieni.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękny jest, tak bardzo jesienny, że jest w nim chyba wszystko co w jesieni najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Twój jesienny wianek jest prześliczny, w pięknych jesiennych kolorach! Cudne wiersze wybrałaś!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ależ się miło patrzy na Twoje wianki Aneczko, aż prawie zapachy czuć. Piękne!
    Pozdrówka ciepłe i dobrego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  33. Prześliczny wianek, moje wciąż czekają na swój czas...

    OdpowiedzUsuń
  34. wszystko za co kocham jesień :)) jest w Twoim wianku

    OdpowiedzUsuń
  35. Przepiękny !! Uwielbiam takie cudowności podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...